Drive the Game
Dodane dnia 2017-06-26
o godzinie 21:24:19

Na wstępie warto zaznaczyć, że aplikacja została napisana ładnych kilka lat temu w C++ Builder 6, czyli środowisku, które umożliwia tworzenie aplikacji tylko dla systemów z rodziny Windows oraz używa kompilatora BCC32(i tylko tego). Już nie wykorzystuje się tej wersji środowiska. Aktualnie najnowszą wersją jest 10.2 Tokyo udostępniona w marcu 2017r.

Muszę przyznać, że nie jestem zwolennikiem tego oprogramowania, a samą grę napisałem z powodów odgórnych, a konkretniej moja grupa musiała stworzyć aplikację w tym środowisku. Pomyślałem wtedy, że przynajmniej napiszę coś, co nie zanudzi mnie na śmierć i nie będzie klasycznym przykładem aplikacji w ramach nauki(przykład: notatnik, kalkulator).

Dlaczego w ogóle udostępniam tak „starą” aplikację? Są dwa powody ku takim działaniom. Pierwszym jest pokazanie sposobu w jaki pisałem aplikacje kilka lat temu – z jednej strony przemyślany pod względem algorytmów, zabawy komponentami i obiektami, z drugiej strony nieco jednak chaotyczny w sposób taki, który nie nadaje się do tworzenia nowych aplikacji na zasadzie kopiuj-wklej fragment kodu. Za drugim powodem stoi fakt, że dalej są niestety miejsca, w których uczy się programowania, wykorzystując to narzędzie. Chcę tą aplikacją niejako pokazać, że można tego środowiska użyć również do pisania programów, które nie są klasycznymi aplikacjami pisanymi w C++ Builderze, i nie warto się kompletnie zanudzić podczas zajęć i wykonywania projektów w domu, pisząc oklepane narzędzia. Stworzyłem też inne aplikacje typu „Paint”, galerię zdjęć oraz grę RPG, którą najbardziej mogę chyba porównać do Eye of the Beholder ze wszystkich gier, które przyszły mi do głowy(aczkolwiek nie jest to aż tak trafne porównanie). Nie będę natomiast więcej projektów, które pisane były w tym środowisku, wrzucał na stronę.

Czy polecam pisanie w C++ Builderze? Stanowczo nie. Jeżeli ktoś natomiast chce pisać aplikacje poprzez dodawanie komponentów i programowanie ich akcji, to polecam Qt, a w ostateczności wxWidgets, jeżeli chodzi o C/C++.


Gra polega na unikaniu nadjeżdżających samochodów przy zwiększającej się prędkości, stawiając za cel zebranie jak największej ilości punktów. Punkty są naliczane ze względu na prędkość samochodu, która rośnie wraz z każdym udanym ominięciem trzech aut. Sama rozgrywka jest prosta i bardzo łatwa do zrozumienia.




Aplikacja możliwa do pobrania TUTAJ